Найгарячіша екзопланета у Всесвіті: вона нагрівається до 4300 градусів

KELT-9b - це не найприємніше місце. Є зірки, які набагато холодніші від цієї екзопланети.

Кожні півтора дня планета розміром з Юпітер робить повний обіг навколо своєї рідної зірки, однієї з найбільших зірок, відомих вченим, у якої є планети. Саме тому вона розпечила KELT-9b до неймовірної температури в 4327 градусів за Цельсієм.

При такій температурі не тільки плавиться все, але і починають руйнуватися молекули, а за самою планетою йде хвіст, як від комети. Загалом, KELT-9b - це найгарячіша планета, коли-небудь відкрита вченими. Температура на ній вища, ніж у зовнішніх шарах Сонця.

Від спеки молекули на боці планети, зверненої до зірки, розпадаються, тоді як на протилежній акумулюються всі важкі метали. Умовно денна сторона на людський погляд виглядала б трохи тьмяніше Сонця і трохи більш помаранчевою; умовна нічна ж нашим очам здалася б схожою на червоного карлика. Стаття про це відкриття була опублікована в журналі Nature.

Велика частина планет, знайдених вченими, досі обертаються навколо невеликих зірок, червоних карликів, оскільки такі планети легше виявити: самі зірки тьмяні, і проходження об'єктів на їх тлі більш помітно. А ось зірки яскравіші і побільше - зовсім інша справа, адже вони можуть легко приховати планети власної системи. Тому поки ми знаємо про такі небесні тіла вкрай мало.

COM_SPPAGEBUILDER_NO_ITEMS_FOUND